fredag 26 oktober 2012

Små barn små problem, stora barn....


Feber igen och rossligare än på länge när ska detta vända? Gör ont i hela kroppen när jag hör att det piper i bröstet på henne, ligger på natten och lyssnar på hennes andetag. Ibland blir det tyst då smyger jag dit en hand och lägger på bröstet bara för att känna att det rör på sig. Har ju hänt att man träffar fel i mörkret så jag har lagt min stora hand mitt i ansiktet på Kathleen som puttar bort den omedelbart och vänder sig om. Blir man mindre nervös ju äldre barnen blir? När hon var liten var jag jätte rädd för att hon skulle sluta andas men inte så det tog över min vardag, träffa en mamma i mammagruppen som satt bredvid spjälsängen dom första dagarna med sin son. Hon kunde inte sova för hon mådde så dåligt, hon var så rädd att han skulle sluta att andas.
Så illa var det inte riktigt men visst var jag nervig, det kan komma över mig ibland och då måste jag bara kolla. Konstigt det där egentligen, men oron ändrar väl form. Med dom olika åldrarna kommer andra saker att vara orolig för.
När jag ser henne sitta i soffan eller stå och greja med leksakerna i leklådan ser hon så stor ut, hon har blivit stor och lång.
Lilla stora Fialia :)

XOXO

Inga kommentarer: