måndag 8 oktober 2012

Weekend i Färgelanda


I fredags så packade jag och Kathleen väskorna och stack upp lite spontant till Färgelanda. Sov hela helgen hos mamma/mormor och gjorde mest ingenting. Eller jo någonting gjorde vi mest som vi gör varje gång vi är uppe det är att försöka klämma in och träffa så mycket familj och släkt som möjligt. Träffade mormor och hjälpte henne att göra fint på gravarna för G. mormor och tre andra släktingar, hälsade på farmor och farfar som blev så glad att vi kolla förbi (dom är fortfarande i livet).
Lördagnatten sov Kathleen jätte dåligt och jag var så trött när hon vaknade, då tog min lillebror henne på morgonen så jag fick lite sovmorgon :)
Han hade lagat frukost, matat fiskarna som hon tycker är så kul att kolla på sen hade dom kollat lite på barnprogram. Vid halv 9 väckte han mig för då var det en blöja som jag var tvuuungen att byta, som han uttryckte det och det köper jag. Så söt han är! Och ännu sötare blir han när man tänker på att han är 13år och är så himla morgontrött så han blir otrevlig om man väcker honom för tidigt.
Vi åkte hem och klarade oss fin, fint på tåget hem då en 4-barnsfamilj gick på i Uddevalla en hållplats efter oss, den ena killen busade med Kathleen hela vägen till Göteborg. Fast när det var 15min kvar så funkade inte längre, hon var så trött så trött och somna på buss och tåg fungerar inte så bra så hon va jätte ledsen. Hon somnade dock efter 10sek bara hon fått lagt sig i vagnen och den börjat rullat, kom hem då hon vaknade och somnade om efter vi kommit upp. Sen sov hon sammanlagt i 2,5h och jag var förvånad men fick snart mitt svar till varför. Då hon vaknar upp med 39,7 temp jaha då var det dags igen :(
Dagen har varit oförändrad så imorgon blir det nog inget jobb för mig tyvärr, lite ironiskt när man faktiskt VILL till jobbet. Har varit så himla kul om man får säga det utan få dåligt samvete? Imorgon hade jag och syster stämt träff innan jobbet då båda jobbar kväll och vi båda på Sahlgrenska så vi kunde ta följe. Men men some other time! Nu satsar vi på att bli friska och krya bara.

XOXO

2 kommentarer:

Malin sa...

Måste fråga, hur funkar det att arbeta kväll när du är själv? Är dagis öppet på kvällen också? *nyfiken*

Kikkel sa...

Mina vänner och familj hjälper mig att hämta henne, så när jag kommer hem är ju klockan mycket så då sover hon :)
Annars hade det inte funkar.