torsdag 24 januari 2013

Universeum


Idag hade jag och Kathleen ledig dag för nu till helgen kommer min jobbhelg. Så idag tog vi oss bort till Universeum och mötte upp min syster å Thea. Så fick barnen leka av sig och vi fick tid att snacka lite skit, nästan precis när vi kommit ned till "Jobbis" (leklandet) kom några som jobbade på Universeum med ett akvarium med kackerlackor. Varje vardag vet inte om det är helger med men då tar dom med ett djur som barnen får hälsa på och lära sig lite om. Dock så lyssnade ingen av barnen på vad dom sa och Thea vågade inte klappa dom små äckliga djuren, inte min syster heller. Men jag spritade händerna och riktigt bet mig i tungan och klappade en av dom med ett leende och sen frågade Kathleen om hon ville klappa, självklart ville hon det mamma gjorde det ju! Direkt efteråt vill dom små springa iväg och leka. Jag rös till ordentligt och ville hugga av mig handen, jag hatar små kryp men värst är nog ändå getingar, bi och humlor. Men men vad gör man inte för att inte föra över sina egna rädslor på barnen ;)

XOXO

Inga kommentarer: