lördag 26 januari 2013

Min helg

Tänke börja med att skriva att jag har en lugn helg men det har jag faktiskt inte, jobbar fredag-måndag. Kathleen åkte upp till mamma/mormor i fredags då fick jag en fri kväll och en efterlängtad sovmorgon. Trodde det skulle vara mycket jobbigare, sist hon skulle åka upp mådde jag dåligt flera dagar innan fast då blev hon magsjuk bara en dag innan och knasig som jag är kände jag å tur (i oturen). Men nu kände jag att vi behövde detta efter alla sjukdomar och så går man här hemma och gnäller på varandra, jag behöver detta och Kathleen också. VI behöver detta, vi behöver sakna varandra så vi kan slänga oss runt varandras halsar och kramas på söndag.
När jag skulle vinka av henne knöt sig magen lite och lite ledsamt var det att traska upp till lägenheten men sen var det som vilken annan kväll, kändes som hon låg och sov. Idag gick jag inte upp förrän halv tio men som kom alla måsten, jag vill dammsuga och städa men städa hinner jag inte. Lagat mat innan jobbet, gå på stan innan jobbet, handla mat mm. Men jag jobbar tidigt imorgon och efter det kommer min lilla, då är det simskola och sedan i säng för på måndag är det jobb/förskola igen. Varför har inte dygnet fler timmar....ibland ;)

XOXO

Inga kommentarer: