lördag 12 januari 2013

Vi fortsätter med magsjuka


Jag som hade hoppats på att lillafia slutat kräkas, det gick så långt tid emellan. Men i natt kräktes hon tre gånger till, det var renbäddning och ny pyjamas. Precis när pyjamasen kommit på kräktes hon ned sig igen, det var ju bara att byta igen. Tredje gången var jag snabb som en blixt och allt hamnade i hinken. Och tro det eller ej men fixade tvättid tills imorgon redan, ibland får man ha flyt. Dock fortsätter diarréerna, lite lättare att hantera tycker jag.
Idag vågade vi oss bort till affären, Kathleen fick syn på gungorna och då var jag så dum så jag LOVADE henne att efter vi handlat då ska du får gunga lite. Men så träffade vi på några grannar som har sin dotter på samma förskola, dom har också legat i magsjuka i omgångar. Så då tog vi följa med dom istället så det blev ingen gunga men tur var väl det för direkt jag fått av overallen så sprakade det till i blöjan, det var ju bara räkna fram timmarna och ringa till jobbet å säga att jag inte kommer på måndag heller. Undra hur det kommer bli när jag börjar skolan? Är så rädd att missa för mycket pga. Kathleens sjukdomar men men man får ta det som det kommer.
Skönt var det att få komma ut och få frisk luft även handlat, hoppas vi inte smittade någon på vårt besök in i affären men jag var tvungen.
För övrigt kan jag säga -Hej trotsåldern! Någon liten här hemma vill ha precis som hon vill annars blir hon hel galen, tandborstningen blev gjord efter mycket tjöt och gråt. Ska vi sova nu? NEJ. Nej, nej, nej allt är nej eller min. -"Den är min" säger hon och drar saker ur händerna på en eller bara begär att man ska ge henne det hon pekar på. Vart tog det där paketet vägen med tålamod och en skvätt pedagogik som jag önskade mig av tomten? Skulle sitta bra vissa dagar :)
Sen måste jag flika in med något positivt efter som alla dagar är faktiskt inte bedrövliga (långt ifrån alla), nätterna har blivit mycket bättre. Jag/vi hade ju problem med det då hon vaknade ca 8ggr fram tills hon var 10mån kanske sen började det trappas av långsamt, nu vaknar hon i snitt 1-3ggr och det är ju en klar förbättring. Jag är lättad och glad, lite motgångar får man ta bara man få medvind ibland!

XOXO

Inga kommentarer: