lördag 12 december 2009

Jingele bells jingle fucking bells

Detta med att julen suger börjar sprida sig även till mig, jag brukar älska julen. Jag tror jag har varit ute på krogen på juldagen 1 gång i hela mitt liv för att på jul är den mina kära som gäller. Förra julen var ju så däääär va! Denna kommer vara ett strå vassare, ingen julstämning, ingen Liseberg och inte ens det skulle hjälpa. Spelar inte någon roll att jag dragit i min en stor plåtkakburk på jobbet med pepparkakor eller tryck i mig 1000 skumtomtar det hjälper inte heller att dom fått för sig att täcka marken på mitt Island på FB med snö. Jag ångrar grymt att jag inte jobbar på jul och nyår. Där hade jag haft annat att tänka på. Jo det började allt med att det verkade som att det skulle bli ett fint avslut på detta sugiga år! Jag trodde jag kunde få fira någon av dagarna den 24:e eller 25:e men det går inte lilla vännen. Men kanske syns vi den 26:e med inte ens en smula intresse. Jag vet att det blir samma till nyår för då är det annat som lockar som är roligare, men det spelar ingen större roll nu. Jag har inte missat Liseberg ett enda år sedan dom öppna på jul men detta året funderar jag inte skänka ett litet leende åt denna förbannade jul, jag orkar inte ens ha en gran för det vore att ett stort hyckleri i mina ögon. Jag ska fråga på måndag på jobbet om någon annan vill vara ledig på nyår och jul för jag kan tänka mig att gå in båda storhelgerna!

Jag tänker sitta här i min mysisdress och inte göra ett skit, jag kan sträcka mig att gå in i köket eller på toaletten. Det är bara att förbereda sig på att år -10 kommer bli lika jävla bra som detta året va. Merry fucking X-mas!!!!

Inga kommentarer: