söndag 20 december 2009

schizofrena diskmaskin

Ja då var lägenheten klar, förutom lite tvätt som ska vikas (så klart). Men så stod jag och kollade på diskmaskinen och på berget som kröp närmare hallen. Ringde upp pappa och grina illa åt hela situationen och han sa lite lätt att ha isär den och leta efter felet. Ö du skämtar, leta efter "felet" ja du om det var så enkelt. Jag plocka isär maskinen, silen mm och stod och kollade länge på den. Väntade på att diskmaskinen skulle säga själv vad felet var och satt någonstans men det var alldeles tyst. Sååå jag får väl gå tillbaka till att diska förhand tänkte jag, tog tag i diskmaskinen och började dra den mot kanten och så tystnade den. Detta är ju något bra eftersom den brummat hela tiden och så ska den inte låta om man inte kör något program. Packa den full med disk och slängde på ett program, så sluta den funka. Vad i hela h-lvete är detta för något?! Ville kolla lite på baksidan så när den står på kanten och tippar så började den funka igen, MEN bara i det läget när den är 10 cm utanför diskbänken. Jag får en hjärnblödning snart, så skitsamma jag diskar så bara det blir rent. Så nu hänger den och dinglar och är nära på att ramla i golvet. Men diskar det gör den!


Sleep thight xoxo

Inga kommentarer: