fredag 14 oktober 2011

Morot, palsternacka och broccoli

Idag har jag varit riktigt duktig och gjort några laddningar med purér, dom jag hade fryst in är i princip slut. Så det blev lite morot, palsternacka och broccoli som stod på menyn. Trodde broccolin skulle vara jätte svårt att få slät men det gick till och med lättare än palsternacka och morot, broccolin var som en dröm att mixa :)
Nu på eftermiddagen åkte vi in till stan för att hjälpa Daniel och shoppa kläder, han brukar alltid vilja ha smakråd från mig. Det blev en jacka och ett par skor, riktigt snygga båda två. Någonstans på kungsgatan somnade Kathleen i vagnen sjungande när vi var på väg till Red Devil, hon körde en "klagosång" innan hon somnade.
För Kathleen blev det en halskrage, har letat efter en då det glipar vid halsen både med jacka eller overall på. Blev en vit halskrage från Lindberg som passar den vita mössan, dock är det väl risk att den blir sketen fort men men det finns tvättmaskin.
Imorgon blir det första gången på babysimmet, då ska vi plaska i vattnet. Att man inte hade fler armar och händer så man kan ta lite kort. Ska ta med kameran få se om vi kan få till några kort ändå. Lite nervös att vi inte ska komma i tid, jag i ett nötskal att oroa sig så långt i förväg. Vi kommer säkert vara där skamligt tidigt istället men det är bättre första gången så jag kan beräkna hur långt tid vi kommer behöva på oss. Nä nu blir det till att krypa ned till min lilla docka och pussa på henne jag somnar.

XOXO

Inga kommentarer: