torsdag 6 oktober 2011

Underbara ovanliga lilla flicka

Jo jag matade Kathleen med potatispurén jag gjort och fryst in för någon dag sedan, efteråt fick hon lite banan som jag skrapade. VARJE sked hon fick in i munnen så rös hon, gjorde en sådan där UHUUUU rörelse man gör. Efter 5:e skeden så kom käkreflexen, underligt litet barn som ogillar banan det som är så gott. Köpte majsgröt så jag kan göra lite smakportioner med det också och det gick faktiskt ned si så där 1 matsked, med ett leende.
Har köpt broccoli, palsternacka och lite mer morötter. Det är så mycket mer jobb med maten än vad jag trodde, visst jag trodde väl inte att vips en dag så byter vi från tutte till en blodig biff ;)
Men ja jag vet inte känns som det går så långsamt, det är verkligen saker HELA tiden och mycket jobb.

XOXO

Inga kommentarer: