måndag 3 oktober 2011

Smakprov

Idag har Kathleen varit en ängel, suttit och kollat på när mamma kokat potatis för att göra potatispuré. Blev en del över så vi frös in små isbits-potatis-puré sen blev det till att göra majspuré och frysa in.
Gick smidigare än förväntat men det var ju en del jobb att få den slät, den blev väldigt god när allt var klart :)

Efter det så blev det mat till mamma, någonstans efter sista tuggan var det inte jätte kul att sitta å kolla på mamma längre. Så vi slängde på oss och bar ut dom gamla blommorna och satte nya i krukorna, stötte på några grannar på utsidan och stod och pratade lite strunt.

När vi kom in ringde det på telefonen och vi fick den glada nyheten att dom har fått ett återbud på Aquabarn (babysim) så på onsdag ska vi på introduktionssamtal. Då ska vi inte bada något bara teori och prova badbyxa, NU slog det mig att jag hade gärna velat köpa ny bikini eller baddräkt.
Nä det får gå med min gamla :) jag orkar verkligen inte köpa en ny. Av med kläderna, på med kläderna osv. det är verkligen det tråkigaste att shoppa.

Nu sover lillskruttan så då ska jag passa på att inte göra något alls :)


XOXO

Inga kommentarer: