fredag 30 december 2011

Dagen före nyår

Sitter och kollar igenom kort som jag ska framkalla, japp det gör jag på nätterna alla möjliga onödiga saker jag inte hinner med på dagarna. Imorgon är det då nyårsafton som firas hemma hos min syster med barn, vi hade tänkt att kolla raketer vid hamnen och sedan laga lite mat. För att sedan fira in 12-slaget med lite Azti :)
Såg att många bloggar gör topp tre lista med bästa och sämsta saker som har hänt under det gångna året.
Här är då mina:
Bästa
1. Bli mamma till min dotter givetvis
2. Att få vara hemma (mammaledig) och tillbringa tid med en sådan fantastisk liten varelse
3. Träffa och lära känna nya underbara människor

Mindre bra
1: Fortfarande vara TJOCK
2: Inte få någon större lägenhet
3: Ågren över att behöva gå tillbaka till jobbet 2012 i Augusti

Ja vad har jag då för nyårslöften? Försöka att irritera mig mindre på folk som inte flyttar på sig när man försöker komma fram med barnvagn, försöka gå ned lite i vikt? Måste hitta den motivationen för utan motivation så fungerar inget, kan kanske hjälpa att gå igenom foton från när vi var på zoo men NEJ det är ju ingen flodhäst det är ju JAG PÅ JULAFTON. Härligt härligt vad är det om inte motivation, att försöka att inte ta upp ca 97% på ett 11x15 kort. Nä men ärligt varför sitta här och avlägga massor av löften som ingen människa kommer håll sen ändå? Om man ska göra en förändring varför vänta till nyår eller måndag. Tex. man ska börja banta å det är torsdag bäst att vräka i sig för på måndag börjar vi banta Jäää rajt! Jag hoppas däremot att år 2012 ger mig en större lägenhet och många skratt.

XOXO

2 kommentarer:

mikaela sa...

Du är väl inte tjock! Du är fin som du är!

Kikkel sa...

Tack :)
Jo men det hade varit skönt med en lite mindre figur även om det inte stör mig så JÄTTE mycket.
Men jag hade inte blivit ledsen att tappa några kilo, det är väl tjejer i ett nötskal antar jag ;)