söndag 11 december 2011

En lugn tredje advent

Idag har vi inte gjort många knop, dock så vaknade min lilla skrutt kl 2 och bestämde sig för att vara vaken en stund. En liten stund är till över kl 4. Detta är första kvällen någonsin hon gjort så här, jag är så glad för att hon sovit bra när hon var liten jag hade aldrig orkat sova så här dåligt jämnt. Men jag började nästan skratta när hon rullar av kudden HASAR sig bort mot mig och klappar med en öppen hand på min rygg. Detta resulterade i att hennes eftermiddagslur blev 2h istället för 30 min och jag passade på också på att sova.
Mitt på dagen tog vi en promenad bort till backaplan och hämta ut två packet på posten, farmor och farfars julklapp (fotokalender) hade kommit den blev jätte fin! Sen hade mitt shampoo kommit :)
Tog en sväng in på coop och handlade lite barnmat, då Kathleen gör lite framsteg på den fronten även om dom inte är stora. Men just nu är dom minsta framsteg en seger! Hon äter endast Hipp och det är en favorit med potatis, majs och kalkon, efterrätts favoriten är röda bär och yoghurt. Så ja vad gör man? Man köper det hon äter.
Imorgon ska vi försöka dra oss in till stan för att hämta lillfias kort som vi tog för ett bra tag sedan, ateljén smsade i helgen och sa att dom var klara. Å jag vill bara se hur dom blev, eller jag har ju sett dom när vi gallra men jag vill hålla dom i handen. En tidig julklapp till mig.
Men det viktigaste av allt, Kathleen reste sig upp idag för första gången och jag kan inte vara mer stolt!

XOXO

Inga kommentarer: