torsdag 15 december 2011

Julavslutning

Idag har vi varit iväg på öppna förskolan i Haga på julavslutning med julbord, julklappar och sång. Kathleen fick sina två första julklappar i år (sina första någonsin), en brio hund av sin lilla kompis och en bok från Minna (dom som håller i det). Allt var framdukat och klart, dom hjälpte till att se efter barnen så man fick äta upp ordentligt. Sen var det mat för Kathleen och hon bara gapade efter mera, så här bra som idag har hon aldrig ätit. Känns som jag har skrivit det förr och det betyder väl bara att hon blir bättre och bättre, är så underbart!
Efter maten så blev det sång stund och så kom tomten med julklappar, det är helt fantastiskt så dom fixat allting. Sen blev det efterrätt, som jag redan hade börjat på. Jag är lite klantig och det är ganska vanligt, men när alla börjat dra sig in i "sångrummet" gick jag liksom förbli det lååånga efterrätts bordet med lussekissar, ischocklad, godis, clementiner mm. Så såg jag en skumtomte och den såg sket go ut, så jag slängde in en i munnen. Precis när det tatcha tungan som tänkte jag -Hmmm jag kanske ska vänta? Men då var det liksom försent, kunde ju inte spotta ut den stackars tomten å lägga tillbaks han. Han var ju redan blöt och skulle frysa av bara helsike i den skålen, så jag tog snabbt en av hans kollegor och slängde han med i munnen. Nöjd och glad tog jag med mig Kathleen på armen och gick in till sångrummet :)
Imorgon bär det av men jag är INTE färdig packad och det skrämmer mig, nu vet vi vad jag har och göra imorgon. Och HUR mycket jag kommer glömma!

XOXO

Inga kommentarer: