fredag 2 december 2011

Lussekissar

Vi har varit hos min syster och bakat lussekissar (lussekatter), det var som när vi brukar baka med barnen. Inte en lugnt stund ;) Lite grina här och lite grin där, sen så somnade Kathleen emot mitt bröst menas jag bakade ute några lussekatter, en kringla och en snigel till Thea. Men sedan så ramlade Thea vid bordet och skrapade upp hela ryggen, stackars lilla skrutt. Så då glömde vi liksom av första plåten som blev gött solbrända! Nästa plåt höll vi också på att glömma men den räddades med en hårsmån, smakade en innan jag gick hem och dom blev riktigt goda. Självklart var det saffran i :)
Nu har jag precis gjort klart listan över förskolorna som jag ska ringa runt till och hälsa på förhoppningsvis nästa vecka. Det var en lista på nästan 40 olika (bara i Lundby området) så vi har gallrat ned till 6st som låg närmast, då är det lättare i Färgelanda där är det typ TVÅ. Jag har en favorit MEN jag tror att det är extremt lång kö så förmodligen så är det kört men jag vill ändå kolla.
Igår upptäckte pappa att Kathleen har små vassa gaddar på gång, hade faktiskt inte känt det så jag blev så där super sprallig och skulle köra in fingret i munnen på henne minst 20gg innan hon skulle lägga sig. Det var så där uppskattat kan jag ju säga, till sist så öppnade hon inte munnen och bara vände bort huvudet, ja mamma fattar vinken ;)
Kan ju varit därför hon varit så gråtig igår, tyckte hon var ur gängorna men så vem kan inte vara det tänkte jag. Men nu vet jag ju, än så länge så har det inte varit några problem med svullet tandkött eller dylikt, så vi håller tummarna att det fortsätter.

XOXO

Inga kommentarer: