lördag 15 september 2012

En lång dag i Slottskogen

Äntligen har jag landat i soffan med morötter och dipp efter en lång dag i Slottskogen med sällskap av en väninna och hennes dotter. Både jag och Kathleen var trötta, Kathleen somnade en timma innan hennes vanliga läggdags tid och för mig kommer det nog också bli tidigt. 
Idag hann vi gå förbi sälarna och när vi kom dit var det dags för dom att bli matade och det var jätte kul att få se. Efteråt tog vi tag och släpade oss upp för mördar backen till getterna men dom har säsong stängt :)
Så det var bara varsågod att gå ned igen, blev en fika på Villa Belparc och en stund på Plikta. Kathleen avslutade med en vurpa sen var det dags att gå hem.
Nä nu blir det lite tv sen blir det som sagt sängen lite tidigare.

XOXO

3 kommentarer:

Malin sa...

Ja :) efter många om och men känns det som.... Blir ett byte efter 18 månaders kontrollen sen!
Hur går det på dagis nu förresten?

Malin sa...

Nee glömde helt av att fråga för jag var så inställd på att behöva slåss med näbbar och klor för att få ny antibiotika så när det gick så lätt så glömde jag helt av allt annat... Konstigt att dom inte nämnde detta den här gången heller...
Jag var faktiskt inne på B-läkarhus och frågade och du hade helt rätt, man måste byta bvc om man byter vct... dom har fått det som riktlinje att det ska vara så, så det blir ett byte efter 18 mån kontrollen!
Hur är det med din lilla nu då? är hon bättre?

Malin sa...

Tack! Då ska jag ringa dit imorgon!
Det är jobbigt med inskolning, jag tycker det blev så himla dumt med våran.... Hon var några dagar sen blev hon sjuk, vii var borta i en vecka, kom tillbaka och sen sjuk igen och sen var det dags för mig att börja jobba... Hon är ju jätte ledsen när jag lämnar och idag berätta dom att hon är ledsen under dagarna till och från med... Vet inte riktigt vad dom vill att man ska säga eller göra... Just nu önska jag att jag hade kunnat vara hemma med henne längre.... Vilja är en super mammig tjej så jag antar att det helt enkelt kommer att ta lite längre tid för henne innan hon kommer in i det...suck....
Hoppas det blir bra med inskolningen för ett till slut!