tisdag 25 september 2012

Första gången


Idag vaknade jag med ett pirr i magen, idag ska Kathleen sova på förskolan för första gången. Nu är det mindre än en vecka tills jag börjar :S
På måndag måste jag lämna henne i 10h, jag dör. Det är första gången jag känner hur jobbigt det är, tidigare har det varit så långt bort men nu, nu är det strax runt hörnet. Idag pratade vi om förskolan innan vi skulle gå dit, -Idag ska vi till dagis, japp svarade hon. Ska vi leka men sen går mamma hem en stund så kommer hon och hämtar dig lite senare, -Nepp, nepp och så skaka hon på huvudet och såg väldigt förbryllad ut. Det blev gråtkalas för hela slanten och jag var inte så tuff som jag varit dom andra gångerna idag kändes det ända in i själen. När jag kom ut på utsidan utan vagn, utan skötväska och utan barn kändes det väldigt naket, väldigt tomt. 
Så tomt så när jag såg två hundar på vägen hem så tänkte jag -Å en OVVE men jag har ingen att visa ovven för Kathleen är inte med. Kathleen som älskar att ropa ovve, ovve och vinka hej då till hunden är på förskolan. Gud vad vemodigt det känns! 
Nu ska jag gå och vila en stund tills det är dags att hämta hem henne så vi kan kramas, lilla tullan.

XOXO

Inga kommentarer: