onsdag 30 september 2009

Tragedi i sin fulla form

Sitter i personalrummet (jobbar kväll) när jag utbrister -Neeeej premiär av grey´s anatomy ikväll kl 21. Min sjuksköterska kontrar med en ironisk kommentar i stil med -Oja vad ska vi göra nu? Det är ju värt att flexa för att hinna hem. Hahaha sa jag bara och jaaa det är de! Hade mycket att göra på jobbet, har varit det ett tag. Mycket nedskärningar och omflyttningar på detta. Det är vården i ett nötskal, det skall skäras ned och sparas pengar men vi ska vårda lika många patienter men med mindre resurser. Man måste vara frisk för att orka vara sjuk som vi brukar säga ;) Av detta velande på jobbet om man ska få ha kvar det eller ej vid årsskiftet så tänker jag börja plugga nästa höst, ansökningen sker i början av 2010 och det kan vara skönt att komma ifrån lite och läsa. Sen har jag fått erbjudande att byta lägenhet in till stan som jag ogärna tackar nej till, så håll tummarna!

Aj min axel min muskelinflammation har blivit bättre men inte riktigt BRA än, får smörja lite och vila. Imorgon har jag sovmorgon göööött :) Och till helgen ska jag få en ny goo säng. Mycket händer.....och fötter. Sen är jag otroligt glad att få höra att så många läser min blogg! Fortsätt med det 8)


Natti natti göteborg


xoxo

2 kommentarer:

Berra Bus sa...

jag är en trogen läsare av bloggen :)
Puss på dej VIP tjejen.

Kikkel sa...

Jag blir så glad sååå keep it up! VIP Berra ;)