onsdag 10 augusti 2011

Avbrott på några dagar (IGEN)

Nu efter många dagar är jag/vi tillbaka tog en sväng upp till Dalsland igen, ganska snabbt fattade vi det beslutet och packade ihop oss. Det är väldigt vanligt att barn sover i bilen eftersom en bil har ett lugnade ljud och på samma gång vibrerar det, vet att min lillebror älskade att åka bil när han var liten och somnade direkt. Kathleen är inte som alla andra barn :) Hon vägrar napp, vill inte sitta i babysittern, vill sitta upp och vara med HELA tiden och HATAR att åka bil. Så bilresor är en stor pina speciellt om vi ska åka långa sträckor, mamma vill ju bara ta upp sin lilla sockerbit och krama henne när hon är ledsen. Men men vi härdade både resan upp och resan hem men det var med protester vill jag lova!
Väl uppe i Färgelanda var det som vanligt umgås med familjen och har ätit god mat i princip hela tiden. På fredagen när vi kom upp frågade pappa om jag ville ha pizza, -OM jag vill?!? Har inte ätit det sen gud gick i kortbyxor ;) Sen har 172:ans dom bästa pizzorna jag någonsin smakat, har alltid tyckte det å kommer alltid tycka det. Tills jag hittar någon som är bättre, enda nackdelen är att dom är ganska små men men då blir man inte för tjock.
Sen har det varit grillad mat högt och låg både hemma hos pappa samt hemma hos min bror. Men vad gör det när jag bara älskar grillad mat allt från majskolvar, kyckling, potatis, champinjoner och tzatziki . Vi tog en avstickare och sov hemma hos min mormor på lördagen och där vankades det räksmörgås, ja ni kan ju förstå att jag åt gott hela helgen :)

Åkte som sagt hem idag mest pga av läkarbesök för Kathleens huvudform, då det var väldigt ojämnt, kantigt men mest "toppigt" baktill när hon föddes. Så vi skickades till plastikmottagningen på Sahlgrenska där dom kom med glädjande besked att allt såg bra ut, nu är allt avbockat. Höfterna, skallen, 3 månaders vaccinet, dopet ja alla stress moment. Nu är det bara mjölkskorven (dock inget stress moment) men det kan då bannemig sitta kvar på huvudet för jag är bara glad för att hon är frisk och mår bra. På fredag blir hon 4 månader min sessa (prinsessa) och då ska vi till BVC för att vägas, mätas och lite information om smakportioner. Dock ska vi inte börja med det än, tycker det är lite väl tidigt så vi tar det som det kommer. Jag har ju så mycket mjölk än så ingen stress, här låter vi mjölken flöda :)
Och med dom orden avslutar vi en lång dag som blev en bra dag!

XOXO

Inga kommentarer: