fredag 19 augusti 2011

Ögonen som bruka vara så stora och fina

Då var vi hemma igen från en förmiddag på Östra med lillfia, kom på när vi satt på barnakuten att jag glömde min sena frukost på diskbänken. Så det blev inte en sen frukost lite mer frukost/lunch/middag i ett, slängde i mig mat nu när vi kom hem. Vi hann in på apoteket för att få med oss alvedon och engångsskydd till nässugen, så har vi natriumklorid och 1ml spruta i högsta hugg direkt det börjar täppa igen. Jag är så himla trött nu och städas behöver det göras, tvätta och vika tvätten, duscha, bäddas rent i sängen men nu när hon är dålig så ligger all fokus på henne (brukar det ju göra i vanliga fall med men då är hon inte lika ledsen). Känner mig som en kängurumamma med sin lilla kängurubebis som sitter med i bärselen överallt, tycker så synd om mitt lilla hjärta. Det rinner från munnen, näsan och ögonen å dom som brukar vara så stora och fina är som små röda smala streck. Nu vilar hon och hostar om vart annat, ska jag försöka snygga till lite här i alla fall röja lite utan att föra för mycket väsen.

XOXO

Inga kommentarer: