onsdag 3 augusti 2011

Gott med piggelin

Å jag dör i denna värmen! Men vi försöker alltid ta oss ut en liten sväng varje dag för att få frisk luft, igår tog vi oss en promenad och avrundade med att gå till affären. Kathleen i bärselén, paraply för att hon inte ska få solen i ansiktet och en ryggsäck för matvaror så jag har armarna fria (en i alla fall). Prinsessan sov i 3 h mitt på dagen igår så då putsade jag fönster, vek tvätt, diskade, dammtorkade, duschade, lagade mat och sedan åt den. Snacka om att ta vara på tiden ;)
Idag har vi bara skruttat runt, tog dock en sväng in till apoteket för att köpa flytande panodil. Fick ett tips om att doppa fingret i flytande panodil och gnugga längst tandraden om det gör väldigt ont. Vissa gånger blir hon helt galen och gnider mot min hand å på samma gång skriker med en väldigt gäll röst. Kan tro det är en katt som skriker :)
Dom gula kylringarna funkade inte så bra, hon tycker dom är för kalla och slickar lite på dom ser mest ut som hon fått en citron i munnen så vänder hon bort huvudet. Hon är så charmig så jag vet inte vad jag ska ta vägen vissa gånger, oftast slutar det med att jag börjar skratta och pussar henne över hela kroppen.
Just i denna sekund sitter jag och njuter av en piggelin menas lillfia sover bredvid mig i soffan. Men det börjar bli dags för att sova även för mig!

XOXO

Inga kommentarer: