fredag 12 augusti 2011

Kathleen 4 månader idag

Ja vi lever båda två har bara inte haft tid att skriva och när jag haft det så har jag inte orkat sitta vid datorn. I onsdags stannade vi inne och hemma rörde inte ens datorn, vi låg i sängen å sjöng och skrattade. Lagade lite mat mumms stek fläsk och löksås, det var så vår dag såg ut.
Har märkt några dagar att Kathleen har kliat sig och det blev värre igår så då fixade vi till en tid på vårdcentralen, för lillfia vaknade på morgonen vid 5 av det kliade så sen somnade vi om efter jag fått tröstat henne lite. Men så blev hon alldeles röd och prickig, det är lika bra och kolla upp det. Väl på VC så sa dom att det är svårt att säga vad det kan vara så kom det en lång tystnad så sa hon, -Jag tror hon har klåda. JASSÅ? Nähe säger du det, undra vad det nu var jag (Kathleen) sökte för?!? Hon kollade öron för öroninflammation men det såg fint ut, fick rekommendation att smörja in med hydrokortisonkräm i ansiktet. Men när jag hade pratat med min pappa som sa att det är farligt att få i ögonen så blev det inget besök på apoteket. Lätt att hålla henne ifrån att klia in det i ögonen när det kliar på huvudet, öron och ögon. Så jag sammanfattar vi fick reda på att det tydligen var klåda och att vi skulle smörja in med hydrokortisonkräm, är det fel att man tappar tron på läkare ibland?
Efteråt åkte vi in till stan för att träffa min syster, köpte lite höstkläder till lillfia. Ett par byxor, 2st bodys, höstjacka och ett par vantar :) Va länge sedan jag handla något till mig eller ja köpte en vit kofta för någon vecka sedan men annars har det bara varit åt henne, hon har ju det inte snålt om kläder i alla fall!
Idag var vi på BVC för 4 månaders vägning och mätning, lillfia har gått upp och blivit längre men dock inte lika mycket som i början. Men dom ska väl börja plana ut nu så dom inte blir som ballonger :) Sen kom pappa en sväng på lunch och efter det så va vi på promenad och en sväng till affären. Underbart att få ha privilegiet att vara hemma med ens barn såpass länge som vi i Sverige får vara. Låter lika smörigt som ett bregott paket men inget kan få mig att vara så lycklig som hon får, finns absolut inget som är bättre än att få vara mamma till min underbara dotter! Skulle kunna vara mammaledig hur länge som helst :)

XOXO



Inga kommentarer: