lördag 29 augusti 2009

Hemma i Färgelanda

Japp då var man "hemma" igen, åkte upp igår och har umgåtts med mormor. Vid klockan tio började jag bli trött så vid kvart över gick jag och la mig, mormor skrattade. -Inte visst jag att du var 90 år, sa hon till mig. Hon gick och la sig vid halv ett men jag var först uppe, klockan åtta satt jag vid matbordet och läste gamla goá Bohuslänningen. Sen var det Harvensdag som gällde i detta schizofrena väder, regn, sol, regn och sol. Harvensdag är en marknad som är i Färgelanda sista lördagen i Augusti varje år för er som inte vet :)

Just nu är jag hemma hos pappa, börjar bli trött igen. Känner mig som 90 år som mormor sa, jag ha också sovit middag idag i en och en halv timma. Jag vet inte vad det är men vi har nog alla kommit fram till att det är luften här uppe.
Nej men seriöst nu ska jag borsta tänderna och lägga mig!


Natti xoxo

Inga kommentarer: