tisdag 11 augusti 2009

Mmm så goda

Fick för mig igår att baka bullar, nr jag gör något så är det inte alltid genomtänkt till 100%. Jag läste på baksidan av vetemjölspaketet och bestämde mig för dubbel satts, det funkade ju fram tills jag skulle ha i mjölet och insåg att det fattades 8 dl :)
Fick springa ned till kiosken på hörnet och i all hast köpa mjöl och upp igen. Satte degen på jäsning då jag insåg att jag har ingen kavel, ägg och för lite kanel. Detta är jag i ett nötskal hahaha
Men dom blev väldigt fina och goda till slut, kan ju inte ta åt mig heeela äran fick lite hjälp faktiskt ;) Det blev ca 60 st men på paketet stod det 80-100 st men det är väl för att jag gjorde en del så feta och goda. Nu har jag något att bjuda pappa på när han kommer och fikar med mig.
Nu är jag faktiskt nästan på väg ut ur dörren, ska träffa en kompis som jag inte sett på en hel evighet, blir väl att shoppa lite kläder om jag känner mig själv rätt. Sen bokade jag tid för naglarna och det blir imorgon vid 16:30 ååå jag längtar :)

1 kommentar:

Berndt sa...

mmm, ser verkligen goda ut :)