lördag 3 juli 2010

En varm svettig lördag

Jag har varit väldigt effektiv idag, försöker i alla fall intala mig själv det i alla fall :) Det blev till att tvätta några maskiner som jag inte hann med igår. Jag mötte en sådan UNDERBAR granne ner i tvättstugan, ett sådan tragiskt liv. Jag började nästan gråta när hon berättade att hon hade små barn och hennes man försvann i Afghanistan i kriget. Hon återvände för att leta efter honom i två år letade hon, när hon återvände hade hon inget hem och inga möbler för svenska myndigheterna antog att hon inte skulle komma tillbaka. Så nu tvingas hon flytta runt i lägenheter och hotell, har inga pengar så barnen har ALDRIG fått nya kläder. Hon går och handlar allt på marknad då det kostar mellan 2-10kr, dom har inte ens leksaker. Kanske lite depp att ligga och tänka på det när jag skulle sola, fanns så mycket annat hon berättade som fick min mage att vända sig ut och in. Elakt och säga men det får en själv att kolla över sin situation och tänka att man inte har det så jävla jobbigt ändå.

Nog med depp och dåligt samvete! Sen blev de fotboll som ni såg. Nu på kvällen har det blivit film på hög nivå och mycket tjattrande i telefonen, nu blir pappa glad när han ser att jag erkänner att jag pratar mycket i telefonen. Ja pappa jag är beroende :)
Nu blir det duschen och upp tidigt imorgon för att kolla foten, stackars. Sen är det mycket papper som skall samlas ihop så jag kan skicka och dona med det på måndag.

XOXO

Inga kommentarer: