söndag 5 december 2010

Andra advent

En sån otroligt lugn och skön dag :) Jag har i alla fall hunnit med att storhandla och det känns toppen (precis som Maria Montazami skulle sagt). Så ja har precis avnjutit två smörgåsar med vörtbröd å varm choklad och nu är två ljus tända. Nu har halva tiden gått till jul. Imorgon är det jobb igen fast jag jobbar till och börja med bara måndagen sen är jag ledig två dagar i sträck. Och nu sprakar det eller jag mer puffar det hej vilt i magen igen så nu är jag återigen lugn :) Å veta att halva tiden gått bara det är helt underbart, fick hem två kartonger med baby kläder i onsdags. Så jag passade på att packa upp dom igår, har ändå plats för det inne i lägenhet så varför slänga upp det på en kall och äcklig vind?! Nu måste jag bara gå upp med lådorna på vinden, pust och stön det var nog med att hämta ned jullådan. På samma gång jag var uppe på vinden och hämtade ned jullådan så passade jag på att hämta ned min speldosa jag hade när jag var liten. Så nu blir det till att spela lite för magen :)


"När andra ljuset brinner
är snart Lucia här
hon bjuder oss på kaffe
och bud om julens bär."

XOXO

Inga kommentarer: