torsdag 9 december 2010

Övermodig?

Ja underbara dag säger jag men ironi i rösten! Inte nog att jag inte fått sova och är på AS kasst humör så har jag haft sammandragningar och ont i magen HELA kvällen, Direkt jag bar en matbricka eller gick med en sängtransport :( Men jag höll ut, så ringde jag och rådfråga med sjukhuset. Å barnmorskan tyckte jag skulle gått hem DIREKT jag kände detta, så jag sa men jag får jobba imorgon va? NEJ det får du inte. Nähe men söndag då? Då började hon låta lite irriterad. Vill inte vara snål men hallå karensdag? Vill du säga till min chef att jag sjukskrev mig kl 9 på kvällen om jag ska jobba tidigt? Nä om det är lugnt i natt så går jag imorgon det skadar väl inte och pröva, om det gör ont får jag väl gå hem. Men giiivetvis när man frågar så säger dom ju nej för att vara på säkra sidan men jag undrar hur mycket man ska lyssna på? Aja sen skrattade hon lite när hon hörde att jag jobba inom vården, ja det är ju så med oss vårdpersonal sa hon. Men jag behöver jobba :) Jag vill inte vara hemma!

XOXO

2 kommentarer:

Pilla sa...

Oj var det så drastiskt..? Jag hade oxå mkt sammandragningar på jobbet å ringde å rådfrågade. Visst tog hon det allvarligt så sett, att jag skulle dra ner på tempot å gärna gå ner i tid om jag hade möjlighet, men inte att jag skulle gå hem från jobbet omedelbart. Men skönt ändå att hon tog det så än att tycka du var nojjig å överdriven :)

Kikkel sa...

Ja det var inte bara sammandragningar det var mer att det faktiskt gjorde ont. Så jag vet inte varför jag stannade kvar faktiskt. Sen är det väl alla komplikationer som varit innan, men som sagt hon tyckte inte jag var nojjig hon blev mer sur för att jag inte var tillräckligt nojjig :)