måndag 20 december 2010

My to-do-list

Fan vad denna dagen blev stressig har hunnit tvättat, skura spisen, badkar, toa och bläää gjort rent HELA handfatet. Alltså skruvat av där under och gjort rent med tandborste, tur att jag väntade med detta under första delen av graviditeten annars hade jag kräkts direkt. Ja sen var ju torktumlaren sönder så jag har tvätt i hela lägenheten, hann välta granen. Shoppa dom allra sista julklapparna, så nu är jag helt klar. Thea skrek i princip hela tiden inne i stan :) Försökt få tag på barnets fader men han är otroligt mogen och klickar mig i örat när jag behöver simpla uppgifter till försäkringskassan mm. Kommer hem och släpar upp 30kg tvätt, julklapparna, handväska och mig själv. Att jag inte slängde mig på golvet och dog! Det är så det kommer kännas att släpa upp min dotter, skötväska, handväska, ligg/sittdelen tre våningar upp. Hoppas verkligen att jag kommer hinna byta lägenhet innan dess, eller att dom installerar en hiss :)

Men jag har inte skällt på någon idag, även om det var så mycket folk i stan så man inte såg en meter framför sig. Så när vi ska beställa mat så hör jag Theas skrik i bakgrunden så jag glömmer av vad jag ska beställa, ja bara stod där. Då kände jag NU är det dags att åka hem. Så nu sitter jag här i soffan och funderar på om jag skall ta resten av alla nödvändiga saker imorgon, ska ju packa, vika kläder och dammsuga resten av lägenheten.

XOXO

Inga kommentarer: