tisdag 21 december 2010

En dag kvar, eller kväll

Denna dagen gick snabbt, bra med personal och smidigt å snyggt gick det. Nu är jag hemma, fick springa in i Nordstan (mot min vilja) men hade köpt en julklapp och kom hem upptäcker att hon i kassan missuppfattat mig. Så det var bara å springa in igen å byta på samma gång såg jag en URGULLIG tandborstmugg, jag som hade sönder min och låtit tandborsten ligga på handfatet alldeles för länge kände nu att detta är viktig sak att slänga med.
Nu sitter jag och planerar tider att åka och ta sig hem från Färgelanda, slagit in dom sista juleklapparna, hängt upp resten av kläder som inte fick plats igår runt om i lägenheten, nu är det packningen kvar och dammsuga lägenheten. För imorgon är det jobb sen på Torsdag åker vi redan vid kl 11, får vi hålla tummarna att vi inte snöar av vägen.

Min lilla underbara bebis i magen växer och gör så mamma inte får någon luft, känner mig "full" och allmänt uppstoppad. Varför berätta ingen dessa saker??? Och när jag ligger på soffan på min lunchrast säger en kär kollega till mig, jasså kan du ligga på rygg än? Jaaa? Skulle jag inte det? Nej nej vänta du bara du kommer inte få någon luft om du ligger så i slutet. VA? Inte på magen, inte på ryggen hur ska jag kunna få ligga? Så jag säger det igen varför säger inte folk såna här saker??? Man får bara små fina överraskningar på vägen :) Idag går jag in i vecka 24 i alla fall och jag är helt chockad över hur stor hon är redan nu inne i magen. Är ca 30cm och väger 700g sööötnos säger jag bara.


En liten flicka född vecka 24 som klarade sig, så här små är dom nu.

XOXO

2 kommentarer:

Sophia sa...

Tvillingarna jag hade hand om föddes i vecka 24 (eller 26 kanske) och de mår prima idag! Små men söta som socker!
Önskar fortsatt lycka med graviditeten, gott nytt år!

Kikkel sa...

Ja jag tror det är 50-50 när dom är så små. Tack så mycket hoppas du har det bra in The States :) Gott nytt år gumman!