tisdag 28 december 2010

Julensuppdatering och mycket annat

Jag tackar min gud att jag valde bussen framför tåget den 23:e december, då tågtrafiken i princip hade stått still. Vi däremot åkte direktbuss till Färgelanda men med en liten Thea på 15månader som rycker folk i håret så räckte dom två timmarna :) Julafton var den lugnaste hittills och det behövs när man är så trött som jag är just nu. Tomten kom till oss också tro det eller ej och Thea tog det rätt så bra ändå kanske inte var ÖVERförtjust att få sitta i tomtens knä men hon hämta både mina och hennes egna paket. Skönt där satt jag i soffan och sa Thea hämtar du den till moster då? Underbart slapp resa mig hälften av gångerna ;)
Men med så många inplanerade dagar uppe i skogarna så hann vi med julafton med pappa, annandagen med mamma, en visit hos mormor och moster, en dag på mellandags rean och en kväll hos våran halvsyster ute med kossorna :)
Fick underbara klappar av tomten bla. dammsugare, strykbräda, rosa innetofflor från rosa bandet, Helena Rubenstein mascara, ID foundation, trolltyg i tomteskogen DVD, pengar, pengar och pengar. Tog en en liten del av klappepengarna och handlade på rean men bara BRA saker som nya kuddar till sängen och bäddmadrass. Men jag är super nöjd! Ett under att pappa fick med allt i bilen hem, det var ren vilja som fick allt att gå in.

Sen var det tillbaka till jobbet idag och när jag vaknade kände jag bara....nej nej nej nej snälla låt det bli 18:e Februari så jag får sova :) Men dagen gick väldans fort och vips så var man hemma. Fick ett mail om att jag gått in i vecka 25 och lilla blubben väger ca 800g men känns som det dubbla för jag börjar få ont i ryggen igen. Så nu blir det snart massage känner jag, ringde för att beställa tid idag men jag är ju sent ute och ville ha redan på Torsdag då jag är ledig men det var fullt :( får bli i Januari.
Missa nu inte Victoria Secret fashion show på torsdag kl 20:00!!!! Har redan sett den, THANK YOU ABC men måste se den igen. Helt underbar kan jag berätta, tjejerna är skit snygga och kläderna är att dö för.
Nej nu blir det till att tänka på refrängen...som vanligt haha


XOXO

Inga kommentarer: