torsdag 24 februari 2011

Dureferon

Jag hatar för tillfället mina järntabletter :/ får så himla ont i magen. Eller jag vet egentligen inte om det är dom eller "Mitt val kvinna!, spelar ingen roll avskyr dom båda två och nu har jag ont och mår illa. Ska försöka ställa mig upp och ned med huvudet i badkaret och duscha håret innan jag ska iväg till mammagruppen. Ska bli intressant jag illamående + stå framåtböjd = kräkas? Ska försöka slänga in lite bilder på min nya vårjacka jag köpt som jag är kär i och ett par blusar, it´s LOVE!

XOXO

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet efter år av blodgivning att Duroferon inte är snällt mot magen. Prova blutsaft istället, finns i de flesta ICA/COOP på hälsokosthyllan. Bara naturligt järnrik växtjuice, och den funkar. Vitamintabletter kan vara svårt när man är gravid också...

Kikkel sa...

Mmm hade problem med mitt järn innan graviditet och fick utskrivet 800st järntabletter, fick ont i magen men gick över efter ett tag. Nu hade blodvärdet stigit från 114 till 141 så jag behöver bara ta dom varannan dag. Men den där blutsaften har jag provat....BLÄÄÄ så det blir Duroferon ändå :)
Tack för tipset annars!!!