tisdag 22 februari 2011

Sjuk trött

Suttit på nagelateljén några timmar nu, kollat på hur min handledare/lärare lägger akrylmassan. Blev bara en kund som jag kolla på, hoppas jag kan göra ett par imorgon vill så gärna ha klart utbildningen innan jag ska föda. På torsdag har jag mammagrupp och på fredag Mvc, sen tror jag pappa skulle komma ned till helgen. Mamma kom ju igår och åker på fredag så då byter vi :)

Ibland undrar jag vart jag ska få all energi ifrån och orka med allt, just nu när jag kom hem kändes det som musten gick ur mig. Jag är rastlös men är så himla trött på insidan, orkar ingenting bara hoppas att det går över efter förlossningen så man kan blir sig själv igen. Massor av hormoner, konstiga känslor, konstiga drömmar, orkar inte med folk, orkar knappt med mig själv. Ibland så bara jag tar tag i saker och jag blir lika förvånad över mig själv varje gång. Idag har jag försökt mig på att få tag på barnets pappa (IGEN), undrar om han vill vara med på förlossningen men han har en tendens att svara när det passar HONOM och ingen annan. Det kan göra mig riktigt trött dock också irritera ihjäl mig men jag orkar inte ens gå in på det, då tar det jätte långt tid innan jag lugnat ned mig :)
Skulle i alla fall tvättat när jag kom hem men jag har då inte orkat så jag skjuter fram detta "måste" till en annan dag. För nu ska jag nog vila lite på soffan...

XOXO

Inga kommentarer: