tisdag 14 juni 2011

Hemma igen efter en natt på Östra

Ja helgen har ju varit lite så där, Kathleen har varit jätte sjuk. Blev bara värre och värre på fredag och lördag, dunder förkyld och svårt att andas. Några gånger så hostade hon så mycket så hon kräktes och kräktes till hon blev helt slapp å livlös. Trodde den sista gången när hon fick en sådan där kaskad kräkning att hon faktisk skulle kväva sig själv, på utsidan var jag samlad och allt gick så fort. Vände på henne daskade henne i rumpan kollade så hon kvicknade till och att hon var vid medvetande igen men på insidan var det kaos har aldrig varit så rädd. Mina tankar bara snurrade och jag förberedde mig på att göra HLR, gick igenom i huvudet vad vi fått lära oss på jobbet menas jag bara ville ställa mig och skrika. Finns ingen hemskare tanke än att försöka gå igenom hur man ska få liv i sin dotter om hon slutar andas, fyyy. Vi åkte i alla fall in till Östras barnakut och där fick hon inhalera, spola näsgångarna sedan blev vi inlagda på Drottnings Silvias barnsjukhus. Nu är vi hemma kom hem igår och det är mycket bättre även om hon hostar och hostar, tydligen en kraftig virus infektion misstänker RS-viruset men toppen på virus infektionen var i helgen då vi var hemma. Så nu försöker jag roa henna så gott det går tror att vi båda är jäkligt uttråkade vid detta laget av att sitta inne :)


XOXO

Inga kommentarer: