onsdag 29 juni 2011

Vintage stories

Ja då har mamma en stund för sig själv igen, blir antingen på förmiddagen eller sena kvällar som jag får ha det. Tidig morgon blev det för oss idag, i alla fall för våran del då familjen Dinjo tycker om sovmorgon! Var ju BVC idag morse och det var bara koll av Kathleens huvudform som läkaren var lite tveksam över så vi har tagit kort från alla vinklar och skickat iväg till några experter. Förhoppningsvis får vi svar snart om vi måste åtgärda det på något sätt eller om det ser bra ut, jag tycker dock det ser bra ut om man jämför med hur huvudet såg ut när hon föddes men vad vet jag :)
Sen blev det backaplan letar förgäves efter en lite finare sommarklänning som jag tex kan ha på min brors sons 1 års dag. Jag tycker jag går ned i vikt alldeles för långsamt, gick dock bara upp 15kg under graviditeten men INNAN jag blev gravid gick jag upp 15kg så jag kan ju säga att det var tungt i slutet. Nu måste jag jobba ännu hårdare för att få tillbaka min normalvikt men det kommer väl det med, lite svårt när man inte fått träna och röra på sig hur som helst efter kejsarsnittet.
När jag kom från backaplan så hade jag fått med mig en liten påse från Kappahl men liten söt mössa/hatt från deras märke vintage stories, älskar också deras märke newbie som är 100% bomull UNDERBARA! Vad hade jag mer med mig? Hmm jo jag hade handlat på coop två stora blöjpaket, storlek 3 för lillfia är en stor tjej nu, två liter jordgubbar, sallad från Paprika och en tjej som stor grät i vagnen i typ 30 graders värme. Kan ju säga att stressen var i bott och svetten lackade :)
Sen var det iväg mot Minna där det blev ett trevligt möte med alla mammor igen och lite information från en barnläkare om barn och deras sjukdomar, efter blev det frågestund å fika. Kathleen är en vaken flicka så det var att sitta med vid bordet när mamma knödde ned några smörgåsar och två skivor melon. Tänk att det kan vara så jobbigt när dom skriker och så fort dom somnar eller bara ler så känns det som att det inte gör något alls det där lilla skriket, fjantig man gått och blivit :) Jag kan bara säga som alla andra mammor säger, hon är det bästa som hänt mig min älskade lilla dotter.
Nu blir det sängen för mig för imorgon är det träff med min andra mammagrupp som är genom BVC, ingen rast och ingen ro.

XOXO

Inga kommentarer: