onsdag 22 juni 2011

Stålmamman

Stålmamma (JAG) klarade av att hinna till mötet även om det blev krux med spårvagnar idag morse och kom till Minna FÖRST! Starkt jobbat men en bra sås reder sig själv ;) Blev en lååång dag i alla fall, var super hungrig när jag kom hem och trött. Kathleen vaknade 11:30, 30 minuter efter vi träffats allihopa och höll låda till ja 23:00. Älskade lilla barn men så la hon en redig skatt i blöjan och om hon gått och burit på den så förstår jag att hon hade hon i magen lillskruttan. Men skonad på spårvagnen blev jag inte, flaxa upp tutten redan på hållplatsen va tvungen att göra likaså på spårvagnen. Vissa människor trodde jag fasiken skulle hoppa ned i bh på mig, ja men du där som blänger så kom och lägg dig på andra tutten det finns plats :)
Och inte en tillstymmelse till hjälp att komma på eller av spårvagnen, börjar bli en vana vid detta laget. Jag trodde det var standard att resa sig för gravida och äldre. hjälpa barnvagnar och äldre med rullatorer på/av spårvagnen eller? När det är PENSIONÄRER som knappt kan hålla sig uppe av egen kraft som frågat om jag behöver hjälp, då har jag sagt nej det får du inte. Är väl inte meningen att dom ska bryta halvt ihjäl säg när det sitter ett 20-tal latmaskar som knappt orkar peta sig i näsan med sin egna finger för det är för lång väg. Ja det var min mening.
Nepp nu blir det sängen jag känner mig som en klubbad säl, närmare en flodhäst i figuren ;)


XOXO

Inga kommentarer: