onsdag 6 juli 2011

Blä för deras brownie!

Så här ser Kathleens moster ut, lite lagom intresserad. Mest av mobilen ;)


Känner knapp för att blogga, är lite lätt irriterad. Dagen har varit jätte mysigt strosat runt med min syster i stan, shoppat en scarf och ett linne på rean. Sedan när vi skiljdes åt började Kathleen och skrika/gråta, å i den melodin har det fortsatt. Hon har fått varit uppe största delen av dagen i famnen hos moster eller mamma, hon har bajsat, hon är bytt på, hon är matad, hon är rapad och sitter i mitt knä menas jag pratar/sjunger och lekar med henne. Och hon bara skriker så hon sätter i halsen och hostar. Till slut blev det sängen för denna lilla tös menas mamma satt och grät i vardagsrummet, nu har hon somnat så då fick jag givetvis dåligt samvete och tassade in till henne la över henne filten å pussade henne på pannan. Varför gud kan du inte göra det LITE lättare för mig?!?
Och till råga på allt smakade brownien, som jag köpte i Haga på Jacobs, skit äckligt.

XOXO

4 kommentarer:

Anonym sa...

Visst skär det i hjärtat när ens lilla gråter. Jag gissar att du redan har försökt det mesta när lillan gråter och ibland funkar inget o allt man kan göra är att hålla om den lilla. Mina barn har mest skrikit när de varit trötta av alla intryck under dagen (vad jag gissat i alla fall) och vad som funkat då har varit "oljud" sätta på hårfönen, dammsugaren, spola vatten och samtidigt gunga med den lilla. Jag vet att det låter tokigt men funkade för det mesta. Att dansa till musik var också ett knep, om inte annat så lugnade det mig ;)Kan vara värt att testa i alla fall.
Läste att du fått kommentarer från folk om att du bär din lilla. Lyssna inte på andra. Lita på dig själv, du känner ditt barn bäst och vad som funkar för er. Om jag får tycka så tycker jag att det är självklart att man tar upp en liten som skriker. Stå på dig!

Kikkel sa...

Jo men det kan allt stämma med nya intryck under dagen, vi var ju ute på stan och som sagt Kathleen var uppe väldigt mycket. Tack för rådet ska jag absolut testa, det skadar inte att testa!
Tack :)

Malin Strahlem sa...

Jag brukar sätta mig på sängkanten med Alexander, lägga han på sidan i famnen och sedan hoppa försiktigt där jag sitter när han leker tenor. Han somnar på 5 min :)

Kikkel sa...

Ja den brukar hon också tycka om men just då vet jag inte varför INGET fungerad :)