söndag 31 juli 2011

Fablernas värld

Det blev IKEA idag, tänkte åka till askim igen men det var inte så mysigt som jag hade tänkt mig sen ös regnade det ju här. Vi kom fram till askim igår för att bada och sola, tagit med mig så gott som allt jag kunde tänka mig. Solen gassar så jag slår upp skugga för Kathleen men det blåser och är så ljust så jag ser hur obekvämt hon har det. Sen vill hon inte ligga ned så det var bara att sätta sig med henne i knät, som resulterade att jag satt med ryggen mot solen och glömde smörja in mig. Kathleen grät i princip hela tiden och direkt vi satte ned Thea på marken så stack hon i väg, myyysigt. Sandra frågade ska vi dit imorgon med? Jag svarade fint men bestämt NEJ :)
Så vi åkte till IKEA där hittade jag lite pyssel till Kathleen, en liten rolig grej att ha över skötbordet som hon kan kolla på. Och en jätte fin filt/täcke som hon kan ligga på när vi är i vardagsrummet, har kollat runt utan att hitta men nu äntligen. På kvällningen har Kathleen varit lite pipig men kan ju förklaras med att mamma såg två små vita prickar på översta tandraden (eller ja där tänderna ska sitta). Hon hugger efter min tumme för att skava och klia emot, imorgon är det mamma som kollar efter bitring och tar en sväng in på apoteket efter salva!
Å så fika med en vän och hennes söta dotter men NU blir det sängen :)


XOXO

Inga kommentarer: