tisdag 5 juli 2011

Check!!!

Idag blev det inte till att gå utanför dörren särskilt mycket, var super duper trött när jag vaknade tittade inte ens på "våra bästa år". Så vi vilade fram till halv 1 då ringde det på dörren, det var posten som inte fick ned ett jätte paket i brevlådan som vi fått. Ett var från Libero och ett från Go boken, jag som oroade mig över att Kathleen inte hade några leksaker så hon blev understimulerad. Haha nej nej det säger vi CHECK på, leksaker finns det nu.
Vi gick dock ned till affären och handlade lite ingredienser till lite middagsmat, blev ungstekt potatis och morötter med fetaostbiffar å tzatziki. Så ringde Daniel när jag skulle börja med maten så det var bara att göra lite extra så fick vi en middagsgäst, till efterrätt blev det jordgubbar och grädde. Det smakade underbart alltihopa det är SÅ stor skillnad att göra allt från scratch än att laga halvfabrikat, både näringsmässigt och själva smaken. Synd att man får mindre tid att lagat mat när man får ett litet barn, för jag älskar att laga mat. Fick tvättat håret och vikt lite tvätt menas Daniel var här, skönt att det finns två extra armar hon kan vara i när hon är lite kinkig och mamma känner att hon MÅSTE få greja.
Imorgon ska vi försöka åka in till stan sedan måste vi packa för på Torsdag åker vi upp till Färgelanda igen.

XOXO

Inga kommentarer: