tisdag 12 juli 2011

Kathleen 3 månader idag

Nu är vi tillbaka hemma i tryggt förvar. Va en sväng på BVC idag och vägde lillfia tror hon landade lite över 6kg. Sen var det dags för den (dom) hemska "3månders" sprutorna, när vi var på Minna sa läkaren där att han alltid erbjuder att en barnmorska kommer in och hjälper till. Så stickar dom på samma gång i var sitt ben så slipper man sticka en gång lugna ned dom och sticka en gång TILL. Så det hade jag i åtanke när vi var där, så när hon tog fram sprutorna blev mina ögon lika stora som Kathleens när hon spärrar upp dom. Då frågade jag om hon kunde hämta en person till då jag vet att hon tycker det är så hemskt med sprutor och tur var väl det för hon skrek så mycket där ett tag så jag trodde hon skulle glömma andas. Många mammor gråter trodde jag skulle göra det med men jag var cool lugn och försökte trösta så gott det gick, jag tyckte dock synd om henne och ville bara förklara att det hemska var över. Sedan somnade hon så gott i vagnen så jag begav mig in till stan, har köpt lite fint papper på panduro och fingerfärg så här ska det målas. Tycker detta med hand och fotavtryck i gips är lite för bökigt så går det sönder, så vi ska skapa något eget istället får se hur det blir. Det blev en sväng in på H&M för jag var bara tvungen att ha en helvit body, tog en med omlott knäppning då jag tycker det är det smartaste dom kommit på, fattar inte varför ALLA bodysar är såna?!? En dreggelklapp och ett par strumpor på Kappahl, å så klart en lunch/middag på Paprika där det blev en "mixa-egen-sallad". Kathleen har sovit hela tiden sen vi gick från BVC så det är väl dags för lite krubb för henne snart, hoppas hon slipper febern som kan komma efter sprutan. Mammas lilla lilla älskling!

XOXO

Inga kommentarer: