lördag 2 juli 2011

Liseberg


Precis när vi kom innanför somnade Thea tvärt och sedan den andra lilla fia, så vi (jag och min syster) hann äta våffla och ta ut pengar. Sedan blev det sagoslottet när båda vaknat och i kön somnade Kathleen IGEN men då var dock Thea vaken så det blev sagoslottet för oss alla 4 ändå. Jag och Thea åkte "cykelturen" menas min syster höll Kathleen som var mer uppe än nere i vagnen idag. Bara det för att komma upp i luften var man tvungen att trampa, Thea nådde ju inte ned till pedalerna så det var bara att trampa på för kung och fosterland. En åkattraktion för dom med lite extra fluff precis som jag ;) Sen blev det farfars bilarna för Thea och min syster enda problemet var ju att efter varje gång Thea åkt något VÄGRADE hon gå av eller ur. Så det blev ju inte till att åka överdrivet mycket om allt ska sluta i gråt. Vi spelade dock på hjulen en sväng där man kunde vinna leksaker eller nallar vägrar gå och släpa på choklad i värmen! Vann någon nalle till Thea, griffeltavla och en servis i plast. Jag vann en skål som det stod pirattugg på det var nästan pest eller kolera på den raden men men. Så nu är vi hemma efter en heldag på Liseberg med barnen och fötterna är i högläge så nu blir det lite jordgubbar med grädde för mamma!

XOXO

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men varför har Thea napp???

Kikkel sa...

Ja vad ska jag svara på det då jag inte är hennes mamma och bara moster (inte så bara)?!? Oftast har hon inte det på dagen men när hon ska sova eller är lite kinkig har hon det. På denna bilden har hon tagit Kathleens napp (men Kathleen vägrar ju nappar ändå). Så barn är så olika tyvärr vissa barn har det andra inte. En av mina bästa vänner har ett barn på 3 år hennes dotter har napp då bara på nätter, Thea är inte ens 2 år än så det tycker jag personligen är okej inget som stör mig. Många gånger önskar jag att Kathleen tog napp för istället blir jag hennes napp när hon är otröstlig.
Hoppas det duger till svar....

Kan dock bli lite irriterad på såna här kommentarer då folk ska vara så jäkla duktiga. Får mycket kommentarer av nära och kära när Kathleen skriker å jag går för att ta upp henne. Kan nästan känna lite ångest eller press för att allmänheten tycker jag "pjoskar" med henne. Och där har vi det IGEN alla barn är så olika och är jag en dålig mamma för jag tar upp mitt barn när det gråter? Ett barn gråter för det vill något när det är så litet. Är min syster en dålig mamma för hon låter sin barn ha napp? Kan ju säga att Thea inte var ensam om att ha napp på Liseberg, även större barn än henne hade napp. Tycker inte man ska störa sig på barns utvecklingen eller vanor för jag lovar om några år syns inte sånt ändå och det blir människor av dom också. Kan ju lova att Thea inte kommer sitta med napp när hon börjar sitt första jobb!

Malin Strahlem sa...

Klart man ska ta upp en liten som skriker. Det skär i hjärtat på en när de små skriker :( Vissa i min familj tycker samma som du, att jag pjoskar med lilleman när jag plockar upp honom "för fort". Men nu är det ju så att jag uppfostrar mitt barn på mitt sätt och då blir man tröstad när man är ledsen brukar svaret bli :)

Kikkel sa...

Å tack för tipset :) Det ska jag använda -Här i min familj så blir man tröstad när man är ledsen.
Ja jag tycker det är ganska basic att man tar upp dom när dom gråter för det finns ju OLIKA sorters gråt. Om hon vaknar och gråter "ropar" hon ju på mig varför ska jag låta henne ligga där och blir rädd för att mamma inte kommer. Nä jag tar upp henne men det är tröttsamt att behöva försvara sig hela tiden *pust*