söndag 14 mars 2010

Dramatiskt helg

Åkte ju upp i helgen till F-landa där våran släkt bor, mormor firade sin 65 års dag. Skit god mat och huset fullt, eller ja lägenheten finns det hjärterum så finns det stjärtisrum ;) Men Thea va orolig för det var så mycket stoj och min morbror blev dålig så jag fick köra hem honom. Sen bara det balla ur, inte så ovanligt för min släkt är liiite speciellt kan man säga och inte under den där underbar och speciella benämningen. I alla fall vi packade våra saker mot kalasets slut och begav oss hem till andra delen av släkten, pappa OCH Annette (ska inte glömma henne), där vi välkomnades med öppna armar även om pappa va lite förkyld. Satt uppe och kollade på melodifestivalen och drack Asti och åt chips, mycket trevligt. Sedan kastade både jag och Sandra in handduken för att dagen, knödde ned oss på var sin sida om lillfisen och somnade. Sen vaknade vi båda av att det fäktades i sängen då hade Thea vaknat, kolla på klockan och den visade 04:58. Att jag inte dog på fläcken, visst jag är moster men inte SUPER WOMEN. Så jag drog täcket och vände ryggen till, ja jag vet kommentera ej detta! Men hon somnade och jag tog henne senare så Syster fick sova, I paid my dues. Blev en sväng förbi farfar, träffade honom inte på sjukhuset så jag fick ge han en välkommen-hem-kram. Sen var Läderlappen (sandra) och Slänggungan (jag) på väg till Gbg igen, Thea var lite rastlös så det blev två stopp på vägen hem. Sjunga för henne prövar vi ju inte igen haha för när vi på väg upp så kom låten "la voix" på radion så vi tänkte skoja till det lite och började sjunga opera. Vet inte riktigt om det klassas som opera när vi sitter och gapar i falsett men det låter detsamma typ, det tog 5 sek med stora ögon och sedan ett GALLSKRIK som hette duga. Vi kom fram till att det kanske var fel låt och intala oss detta hela vägen upp :) för inte är det väl våra sångröster eller?
Sen hade jag ett helt sjukt möte på Schellmacken i Ljungskile på vägen hem då vi sträckte på benen och lufta Thea samt fika så klart. Satt en man vi några bord och vi satte oss där, Thea i knät vid bordet, hon får tag i en kork som hon trycker in i munnen, ungen får fan in hela korken som är större en pettkork men ja in ska den. Så av en reflex rycker han till och ska ta korken ur munnen på henne men Sandra har reflexer som ja jag vet inte vad. Men han börjar småprata och jag frågade lite om honom eftersom han sa att han själv har barn som är små. Så han öppnade sitt hjärta och pratade riktigt ut, värsta biken över en fika. Han hade ett barn som va 3år, en till på väg men INGEN visste inte ens hans föräldrar fast jag fick veta det, okänd kvinna på rastplatsen, han säga till frugan när han kom hem. Bodde i Norge skulle flytta hem till Sverige igen och hans barn var provrörsbefruktade för dom hade försökt i 10 år och skaffa barn mm. Han var inte så där jobbig som vissa typer är, inte weard alls, sen tackade han för pratstunden och skrattade lite för att han berättat så mycket personligt. Men jag är sådan folk bara öppnar sig och berättar saker dom aldrig skulle gjort annars, tycker det är sjukt roligt faktiskt.

Jag har packat upp burkarna med glaslock jag köpte på Ikea och satt på dekorationerna. Här syns sugar, cottonpads, flour, tea, rice, spaghetti samt mina glasflaskor som är liiite roligare att fram än en jävla pettflaska som står i kylen. Om man sedan är intresserad av hur mitt kakelblev så ser man detta i bakgrunden, två flugor i en smäll eftersom det blir bilder från mobilen då denna kamera inte återfåtts ÄN. Blev rätt mycket saker på ikea om jag får erkänna, samt på blomsterlandet i Uddevalla, fynd, fynd, fynd! :) Så i helegn blev det nya kuddar till sängen, hylla till köket, glasbrukar och flaskor (som syns på bilden), värmeljus, liten sylåda (tråkigt men behövligt), jätte söt trälåda med glasflaskor, rotting lådor till hyllan. Mycket till lägenheten i alla fall. Sen vill jag meddela att det är dags för vårjackor nu i Götelaborg om det ska vara sånt här väder som det var idag, så himla underbart!

xoxo

Inga kommentarer: