söndag 14 november 2010

Gravidmage = socialbubbla

Var ute heeela långa dagen igår. Började med lite utbildning så där på lördag morgon, satt väl till klockan 3 tror jag. Jag hade sååå ont av att sitta stilla så länge är inte van av det när man jobbar inom vården. Lite shopping i stan med syster, jag köpte ett fat där jag kan ställa ljus, adventsljus på. Snart snart så får jag julpynta ååå älskar det :) Efter stan så möte jag upp en kompis så åkte vi och käka på Texas longhorn. Som sagt bebismage är det enda som behövs sen är du vän med hela världen haha. Jag tog av mig jackan så erbjöd sig en kvinna sin sittplats och jag tackar henne så för det. Jag hade så ont i fötterna va! Så började jag och hennes familj och prata där innan vi fick bordet, så söta dom var. Sen fick vi ett bord bredvid ett par och började prata med dom. När familjen gick sa dom hej då och lycka till och ena paret undrade om jag ville smaka på deras efterrätt för jag inte kunde bestämma mig om jag ville ha. Folk flyttar på sig och ler menas dom gör det, har aldrig hänt innan. Dom som jobbade på restaurangen hjälpte mig fram och sa att andra folk att flytta på sig, det är så här att vara gravid hahaha
Senare avslutade vi med en rulle, The unborn. Jätte bra film (ironi), höll händerna framför ansiktet halv filmen och blev typ rädd för konstiga och äckliga barn bra timing!



XOXO

1 kommentar:

Pilla sa...

Ååh vad avis jag e! Har aldrig varit med om att nån över huvud taget bryr sig trots att jag varit/är gravid.. Snarare tvärtom, typ "du e ju inte handikappad, bara gravid".. Inte att nån sagt så men blickarna man får om det e fullt på bussen eller liknande å man tittar sig menande omkring efter en sittplats eller att nån ska erbjuda sig en sittplats.. :/