måndag 1 november 2010

Vilken helg

Har jobbat hela helgen inklusive idag, det har varit mycket! Har vääääldigt ont i ryggen eller ja ländryggen som sagt, blir tungt att bara runt på extra kilon speciellt om många lägger sig på magen. För magen växer i väldig tak :) Sen läser jag ju mycket i min lilla mamma bok och runt om på många sidor på nätet, thank u google.se. I alla fall så står det att man kan känna livmodern två fingrar under naveln, så jag har allt varit där och känt å klämt. En sak jag upptäckte vad ju att jag är mycket känsligare vid magen, innan så trodde jag att det var för jag var så illamående. Men det är det inte då, när min syster kramar mig eller när en kollega skojade med mig lite och bumpa sin mage emot min haha då kändes det. Det gör inte ont men det känns liksom nja "fullt", i magen alltså. Det var ju ännu ett steg i riktningen att sanningen gick upp för mig, japp jag ÄR gravid. Babysteps i rätt riktning ;) Sen har min mamma gått och stor shoppat tydligen, spjälsäng, bilbarnstol, babysit mm. är ju kul själv har jag inte köpt ett enda klädesplagg :)

Så Wille detta är för dig ;)
OM det blir en tjej så har jag som namn just nu Kathleen Sofia Elly Dinjo, alltså ett förnamn och två mellannamn och givetvis mitt efternamn. Jag är helt salig att min dotter eller son ska få efternamnet Dinjo :) Sen om det blir en pojke så har ju många namn varit på tapeten men det blir nog Sander Whilliam Dinjo. MEN det kan ju ändra sig 1000ggr innan barnet är fött, för INGA namn jag tyckt varit fina innan har jag gillat nu.

Lyssnade på rockklassiker på radion en morgon innan jobbet, fan vad mycket bra musik som spelades. Många som jag fick höra när jag var liten, min mamma älskade musik lika mycket som jag :) Här är några som jag fick höra om och om och OM igen....



Enda gången jag tyckte att saxofon var sexigt haha


Tyckte alltid att Cher hade såna jääävla fantastiska lår i denna videon! My goooooood



Ljuva 80-talet, blev alltid så lycklig när mamma spelade denna :)

XOXO

4 kommentarer:

Anonym sa...

Papaioannou.

Wille sa...

Hej Christel!
Tack för informationen :) Fina namn bägge två! Kan ju som du sa dock komma att ändras många gånger... Mina vänner döpte sin dotter till Eline, lite ovanligt och jag gillar det mer och mer. Förstår att efternamnet måste kännas extra kul!

Ta hand om dig!

Anonym sa...

Återstår att se,

Kikkel sa...

Ja Wille än så länge så är jag nöjd med dom :) Tack vad snäll du är!

Sen till anonym som skrev "Papaioannou". Jag anser, alltså min personliga åsikt och vad jag tycker! Är att med allt som har hänt även om pappan heter Papaioannou men då sagt att han inte vill ha NÅGOT med barnet att göra. Så hellst inte i mina ögon så är detta barn ingen Papaioannou. Man får ta sitt ansvar och det innebär ju också att vara intresserad av hur barnet mår, vara med på ultraljud, vilja vara med på förlossning mm. inget av detta har pappan sagt att han vill delta i. Så nej jag vill inte ha med Papaioannou som efternamn överhuvudtaget!