torsdag 13 januari 2011

Hel skön

Jag känner mig som värsta bitter fittan men dom som bor här i min fastighet är ju ganska slappa och puckade. Folk ställer barnvagnar, cyklar, gamla möbler mm. i entrén efter dom skickat ut och satt upp lappar om brandsäkerhet och att vi INTE får ha saker stående i trapphusen. Förstör saker, spyr på baksidan och försöker inte ens skölja bort det efter sig så mitt utanför dörren hade någon lagt en "pizza" som låg kvar i någon vecka innan den regnade bort, ställer beg. möbler som ska slängas men inte kan/orkar åka å slänga det på renova så dom dumpar sakerna på baksidan. Ja sakerna är oändliga men jag försöker ta bort cyklar och ställa på baksidan när dom står mitt entrén, försöker fel anmäla saker när dom går sönder och har väl påpekar en del gånger om att det slängs möbler och hur illa det ser ut på baksidan. Så jag fick ett samtal (jag inte kunde ta), lyssnade av mobilsvaret nu efter jobbet då vaktmästaren hade ringt. Han sa att han hade lagat fönsterna i tvättstugan jag felanmält men är medveten om hur det ser ut på baksidan och säger att det bor så många som är hjärndöd mitt hus som inte vet hur man hanterar sopor och dylikt. När jag hörde detta så höll jag på att skratta ihjäl mig, det är ju det dom verkar vara i alla fall. But it make my day! Allt för många som är hjärndöda :)

XOXO

Inga kommentarer: