söndag 9 januari 2011

Söndagmorgon

Jag har varit helt slut har inte orkat eller haft lust att skriva ett ord. Känns som jag inte gjort något annat än jobbat och sovit, när man väl ska till jobbet så är västtrafik så himla förvånade att det snöar (för vinter har vi aldrig haft förut) så alla trafik ballar ur. Så att gå till jobbet i snöstorm, kl 6:30 på morgonen, gravid utan frukost i magen än är inte så upplyftande. Men igår tog jag det riktigt lugnt och var iväg på pysselkväll hos en kompis fast jag pysslade inte speciellt mycket, jag åt och vilade nedsjunken i en soffa glad att vara hemifrån där det ser ut som en tornado dragit igenom. Men ut idag går jag inte om det är samma väder för det är snooor halt ute, bakåt kan jag ramla men jag vill inte ens tänka tanken om jag ramlar framåt...bla bla nu pratar vi om något annat! Magen växer som den ska och resten av mig har slutat växa, det är en tröst att bara en kroppsdel fortsätter växa :) Det är ett skojigt fenomen med andra människor känner jag, satt och prata om det igår på pysselkvällen att det finns väldigt mycket underligt folk och människor som inte vet hur man ska bete sig. Som detta med att vara gravid det är inte okej att kalla någon tjockis (absolut om du inte känner personen såpass väl så ni båda vet att det är på skämt), prata om hur gigantisk stor du tycker personen ifråga har blivit. Jag är precis samma person som innan men jag bär på ett barn, man går inte fram till en "tjockis" på stan och säger -Nämen faaan vad stor du är! Shit du är ju gigantiskt helt jävla otroligt. Varför ja för jag hoppas folk har något bakom pannbenet och det är inte OKEJ ATT GÖRA DET ÄVEN OM MAN ÄR GRAVID. Jag orkar inte förklara för folk när dom jämför med någon dom känner som inte gått upp nästan någonting. Min syster gick upp 12kg under hela sin graviditet, min mamma ca 30kg med min lillebror, en barndomskompis som var suuper smal gick också upp 30kg men en kollega vars fru skulle föda för några dagar sedan har endast gått upp 4kg under HELA graviditeten. Jag har gått upp 11kg på 7 månader och är faktiskt helt lugn med det. Men det är jäkligt irriterande med folk som tror sig veta allt om att vara gravid, vikten när man är gravid eller vad man "ska" äta. ALLA människor funkar inte på samma sätt, alla graviditeter är inte likadana!!!

Och med detta tröttnade jag på att gnälla det gjorde jag hela dagen igår, muttrade i min ensamhet. Nu är det tvätt tiden igen, need som clean underwear!
XOXO

3 kommentarer:

Smurfmamman sa...

Visst är det härligt *not* med folks kommentarer... Bara för att ngn är gravid får man säga vad som... SUCK
Jag gick upp 22 med Smurfen... fick höra hela tiden GUD vad stor du är, hoppas det inte bara är fett, för det där blir inte lätt att gå ner ÖHHH
Tja tji fick de på 10 dagar hade jag tappat 18 kg och på 14 dagar låg jag -3kg he he he...
Så de fick så det teg :D

Det lilla di har gått upp är bebis och tillbehör :)
Så försök att inte bry dig!
Bara njut av magen dig

puss

Kikkel sa...

Ja det är underligt fenomen som sagt, sen är man ju ännu känsligare när man väl är gravid trodde folk skulle förstå men icke.

Tack vad söt du är!!!
Ja jag tycker om lilla/stora magen :)

Puss och kram

Malin sa...

Jag gick på datorkurs när jag väntade Anton och när ledaren stod och ropade upp namnen så inför allihopa kallade han mig tjockisen, det kändes lite dumt för många hade ju inte sett magen då. Nej man går upp så olika tror jag gick upp typ 12-14 kg med Anton och 5kg med Kajsa. Nej man ska njuta av magen så mycket man kan och jag tycker det är fint med stora magar. Blir ju så sugen själv men jag får njuta av dem jag har, det är bättre så. Ät vad fanken du vill!!! Du är vuxen väl hi hi ; ) Kram på dig