lördag 1 januari 2011

Gott Nytt 2011

Hoppas ni alla hade en trevlig nyår min var rätt så skojig :) Det blev som vi hade planerat mer eller mindre. Åkte hem var i god tid, gjorde mig i ordning och var nöjd med första klädbytet (Oh my gooood), hoppade av vid operan och mötte upp min syster som var i sista sekunden typ. Sen åkte vi hem till henne och hon gjorde sig i ordning. Vi gick ned till restaurang Viktoria, fick en välkomstdrink å blev visade till bordet. Jätte mysigt fraaam tills det kom in några stycken som också beställt bord ca 13 stycken som skrek, gorma och bara betedde sig skit illa. Man såg hur dom andra borden skruvade på sig och bad att dom skulle....HÅLLA KÄFTEN. Men det var mysigt och hade rätt så roligt på deras bekostnad tack ska ni ha :) Lättare när man kan skratta lite åt det hela. Sen var ju planen att gå tillbaka till min syster och byta om till lite bekvämare kläder och lite varmare kläder. Men jag som gått upp halv 6 på morgonen och jobbat var ju helt slut, så vi la oss och vila en liten stund innan 12-slaget. Hennes mobil ringer inte eller så gjorde den det och hon/vi vaknade inte förens 23:45. DU SKÄMTAR skriker jag, tur att hon bor vi Landala så vi slängde på oss kläderna och sprang ned till Götaplatsen och kom ca 30sek innan 12-slaget haha. Men herre jä**** vad mycket folk, sen började folk korka upp även vi. Efter det blev ju en mindre mardröm då dom bestämmer sig för att smälla av smällare och raketer mitt på torget bland folk. En tjej bredvid fick en raket rakt i nacken och det började ryka i hår och luva, en annan kille kom och hällde sin champange på henne. När vi ser att alla dom som har barn börjar springa därifrån och dom flesta andra börjar röra på sig och ta skydd. Kollar jag ned mot avenyn och ser att det blåser så att flera raketer klarar inte av blåsten så när dom kommer över hustaken så vänder dom ned på gatorna igen. Jag kan säga att SÅ rädd jag var då va lääänge sedan jag var, skummisen vid porten när jag kom hem var INGET emot detta. Jag var rädd! Väldigt nära på att flippa ur där ett tag men drog luvan över mig och fick springa rak igenom massorna som började bli lika rädda och folk som HÖLL i raketerna och sköt av. Nu ska ju jag jobba snart så jag satte mig på en spårvagn och åkte hem.

Men det var ett händelserikt avslut på 2010 och fin inledning på 2011!
Så vad har hänt 2010? Börjar året med att det tar slut med barnets pappa, jag byter jobb, prövar brasiliansk vaxning för första gången, börjar utbildning till nagelteknolog, bryter foten, blir gravid, byter tillbaka till mitt gamla jobb, underbara Thea blir 1år. Det enda jag vet 2011 kommer bjuda på är att jag har tänk att föda detta året i alla fall :)

XOXO

2 kommentarer:

SnellHest sa...

Och att du har en underbar syster? eller hon finns ju där år efter år ;)

Kikkel sa...

Ja jag får nog lägga till det och 2011 kommer min underbara snellahest följa med mig :)