måndag 17 januari 2011

Måndag 17 Januari

Hur långdragen ska denna förkylningen vara!? Ett plus var ju att jag faktiskt inte varit uppe på toa en enda gång i natt men då börjar jag tänka om jag druckit tillräckligt under dagen. Aja hon fortsätter att sparka lika vilt för det :) Men jag kände mig verkligen sjuk idag morse sen passa jag på med frukost i sängen och en film. Bra välj en som man måste gråta till, så nu har jag nog legat i sängen i 45 min och gråtit sönder mina ögon. Kan inte vänta tills jag blir av med alla dessa hormoner va :)
På tisdag går jag in i vecka 28 mycket tankar nu kring förlossningen och allt annat som kommer komma. Jag är inte nervös eller rädd med man tänker mycket hur det kommer att vara när hon väl kommer det är ju ändå en stor förändring. Men det "löser sig" väl som alla säger, det är rådet som är på allas läppar. Blir så trött av att höra det så jag bara stänger av och tänker jaja vi kan sluta prata om det så pratar jag med någon som vill lyssna istället. Letar febrilt efter en bärsele, kollat på en som är svart med röda sömmar från babybjörnen och en skötväska från Brio som är svart. Skötväskan har jag hitta nu äntligen men bärselen är kvar, sen är det åkpåse som fattas. Sen kan jag väl säga att det faktiskt är klart! Känns så himla skönt, ska bara få ned spjälsängen från Färgelanda och babyskyddet så är allt på sin plats.

Måste gå ut för att få lite frisk luft känner jag börjar få trycksår i svanken och soffan börjar avgjutningar av mig, not good! Tänkte gå förbi en liten pysselaffär och köpa ett album som jag ska klistra in lite bilder så ja kortfattat en fotoalbum :) Kan ta ett kort och lägga in sedan så får nu se.

XOXO

2 kommentarer:

Malin sa...

Du är duktig som planerar och skaffar allt i tid : ) Det blir klart en väldig omställning från att vara helt ensam till att bli mamma och dessutom ensamstående men det är jag säker på att du fixar men förstår om funderingar och tankar finns. Du kommer bli en sån fin mamma : )

Kikkel sa...

Tack vad söt du är Malin :)