onsdag 26 januari 2011

Inget kul längre

Känner att jag har ingen inspiration att skriva (fast ändå gör jag det), finns inget att skriva om. Är det inte graviditeten så är det för jag är bitter och vill gnälla. Mina vänner, min pappa ringer och frågar något nytt då? Men inget händer, jag jobbar sen när jag är ledig så planerar jag in att ja tvätta eller plocka undan annars så vill jag vila och sova för att orka jobba näst kommande dagarna. Så svårt att förklara men när man blir gravid så spelar inget annat runt omkring roll längre, inte att jag inte bryr mig men man har så mycket med sig själv. Jag orkar tex. inte läsa metro på väg till jobbet längre för jag orkar inte, den ligger framme vid frukost på bordet men jag bryr mig inte. Den läste jag ALLTID på bussen till jobbet dom få gångerna jag inte gjorde det så sträck läste jag den under frukost. Orkar inte ringa runt till folk som jag gjorde förut inte för jag är dryg men som sagt ska jag skriva det igen :) jag orkar inte. Det är som man går in i sin egna lilla värld och lägger all energi på att ja i mitt fall jobba klart mina pass. Så därför är mina inlägg inte så intressanta längre, det är gnäll eller babysnack. Kommer ju inte bli mindre av den varan när lilla skruttan kommer :)

Något nytt annars? Jaaaa väntar på att mina sår på händer och armbågar ska läka, min hand kommer få ett FETT ärr på min hand hoppas det inte kommer se halv deformerad ut. Har tre veckor kvar på jobbet, idag när jag var inne på toa så fick jag se magen i spegeln. Och började fnittra hejdlöst, KAN varit för jag var sjukt trött. Men så stod jag där och log som värsta fåntratten och tänkte jag är gravid. Jag är med barn, jag ska ha barn så fortsatte jag fnittra. När jag kom ut så fråga en kollega varför ser du så jävla glaá ut för då (med skämtsam röst). Jo sa jag bara och log på så jag nästan fick kramp.

XOXO

Inga kommentarer: