måndag 7 mars 2011

Minna mammor på Östra BB

Japp idag vart det studiebesök på Östra BB, helt otroligt att få en sådan chans å få komma in på både förlossnings- och BB avdelningen. Vi gick igenom hela förlossningen och vad som händer å sker i stora drag, sen går det väl aldrig och förutse eftersom ingen förlossning är den andra lik. Sen var det dags att testa lustgas och det var nog ingen där som tackade nej. Mogna jag satt och fnissade hela ruset :) Det var som en gratis fylla och det var ju ett tag sedan man drack någon alkohol överhuvudtaget. Jag tänkte bara för mig själv japp så här blir jag när jag blir berusad hoppas jag blir så här jäkla glad när ja ska föda också, då blir det ju en HIMLA rolig och bra upplevelse ;) Precis efter själv "föreläsningen/genomgången" så säger barnnorskan -Så är ni taggade nu? INGEN så mycket som lyfte på ögonbrynen, mycket att ta in men vad ska man säga. Yes jag är taggad, precis efter du berättat hur JÄKLA ont det kommer göra och barnet måste ut och det är inget ställe jag önskar att ett barn kommer ut på. Men det var en himla bra sak att få möjlighet att göra, hittills är jag så nöjd med min mammagrupp. Nästa vecka handlar det om amning och BB tiden och det ska bli intressant för jag tycker det ska bli mysigt den tiden man får tillsammans med sitt barn när man ammar.
Innan jag illade iväg till Östra hann jag med en sväng på stan och inhandlade amnings-BH, eller två stycken en vit och en svart. Dock inte snygga men jag har förstått att det är inte meningen att man som gravid eller precis efter graviditeten ska se bra ut. Så jag har liksom slutat bry mig :)

XOXO

Inga kommentarer: