söndag 20 mars 2011

Vattengympa

Dagen blev lite bättre men inte så mycket, förvänta mig mer än så här. Orkade inte sitta inne med alla tusen frågor och funderingar man kan ha, slängde på mig kläderna och begav mig till vattengympan. Det gav mig faktiskt ett litet leende :) var jag och 24 andra pensionärer som beslutat sig att gympa lite i varmvattenbassängen. Först var den en liten halv sur gubbe som simmade fram och frågade -Ska du stå där eller? Ja du det ser så ut svarade jag. Okej för bassängen är djupare här på höger sidan ser du. Som om jag inte får stå vart jag vill, men folk som känner mig vet att jag är ganska envis så jag stod bara kvar och log. Fanns ju mer plats på den djupa sidan men tydligen stod jag på "hans" plats men jag såg ingen bokad plats i vattnet :) haha
Sen finns det ju ALLTID minst en person som ska sjunga till musiken, sen måste jag ju säga att jag hatar schlager och det var tydligen det som stod på menyn. Så menas Alexander Rybak - Fairytale strömmade ur högtalarna så skrålade tanten bredvid mig med i refrängen, blev inte överlycklig när den skitlåten byttes ut mot Linda Bengtzings nya dänga. Men absolut det fick mig att le :) skönt var det också sen gör jag ju det jag klarar av och så mycket jag känner att magen vill vara med på.
Nu på kvällen blev det tvätt skönt med bara två maskiner, sen en pizza på det. Hade handlat mat allt till pasta med pastasås, ett riktigt gott recept! Men jag trodde jag hade bacon i frysen, det paketet hade tydligen fått ben. Så då tappade jag intresset och orken så det blev en pizza.
Nu sitter jag bänkad framför tven för nu blir det solsidan :)

XOXO

Inga kommentarer: