måndag 30 maj 2011

Inget vatten i kranen


Blev bjuden på middag igår av Anna som var ybber trevligt initiativ, satt å prata en sväng och när jag kollade på klockan var den halv tio :) Ojoj vad tiden drog iväg, skönt att komma ut en sväng i alla fall. Mysigt att bli bjuden på mat!!! Sen när jag kom hem möttes jag av brandbilar och tänkte jaha min lägenhet har brunnit upp, så blev jag irriterad och tänkte nä jag ska hem bara. Men när jag kom närmare såg jag att det var lera och brandmännen höll på med vattenledningarna, så frågade jag grannarna och det var någon vattenledning som gått sönder och svämmat över gatorna. Skönt att det "bara" var det!
Idag infann vi oss på ortopedmottagningen klockan tio och som VANLIGT är personalen så så fina och trevliga! Det ska dom ha en stor skopa med beröm och sedan som grädet på moset så var läkaren som vi fick idag en sådan underbar människa och pratade så fint med Kathleen. Ja hon var verkligen toppen och av med frejka-kudden blev vi också med ett återbesök om ca 1 år. Nu ser hon inte ut som en liten groda längre och hon slipper bli arg som ett bi när jag tvingar på henne den, en kamp om liv och död låter det som på henne. Men den hamnar i en liten låda som ska sparas som ett litet minne...
Efter den lilla trippen till Östra så mellanlandade vi i stan för att äta lunch pga av att jag inte hade något vatten som dom då stängde av i samband med översvämningen, skönt att maten till Kathleen alltid är klar och man inte behöver vatten för att göra i ordning den.
Sedan var det BVC tid vid klockan 13, många tider och passa. Men nu väger lillsnuppan 4815g så snart 5kilos klump och 56,5cm så hon har nästan växt 10cm, hon känns inte så liten längre även om hon är det men kanske inte minst.


Nu är vi tillbaka här hemma igen och fötterna är uppe på bordet. jag i slapp kläder, lillan på soffkudden. Imorgon blir det hejdå-middag för Anna som flyttar till Gävle, snyft där fällde vi en tår. På Onsdag ska vi tillbaka IGEN till BVC för att kolla på naveln (som inte läker) en sista gång, hoppas vi. Efter det åker vi till Färgelanda åtminstone en vecka tänkte jag men vi får se.

XOXO

Inga kommentarer: